torsdag den 12. maj 2016

Crazy for you

Jeg sidder og lytter
til min gamle yndlingssang
med Madonna
Crazy for you
og bliver hamret tilbage
til syvende klasse
og en alt for håbløs
teenagetilværelse
hvor jeg sidder 13 år
gammel på gården med
med det purunge overskæg
som Bent Basse
under skolekomedien
roste mig for
og roder i mit
stereorack for at finde
netop den plade med
Roxette som udgjorde
soundtracket senere
den sommer hvor vi sammen med
karatefyrene fra Juelsminde
endte i en massiv slåskamp
til havnefest
med nogle nødder
fra Hedensted eller Løsning 
who cares
når det bare
er den egn vi taler om.
Nu sidder jeg så her og venter
på min datter
udenfor Berkeley High
og tiden er ikke længere
til stereoracks, lp'er eller Karate Kid.
Nålen er ikke i sporet
og armen løfter sig aldrig
igen.

Ingen kommentarer: