tirsdag den 13. november 2007

Dette tab af sted jeg rejser i

Bruno Svindborg fortsætter sin fantastiske arbejde med at lægge Højholt-godbidder ud på nettet. Denne gang er det bl.a. videoen "Dette tab af sted jeg rejser i", som man også kunne se på udstillingen i Roskilde for nogle år tilbage om performeren Per H.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om filmen, men Højholts tekst er god, med masser af ordspil på vejen, vej og mig osv. Og den er faktisk noget uhyggelig, hvilket måske er en smule specielt, når det handler om Højholt.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Læg mærke til lydmandens navn: HANS MATHIESEN!!!
Tættere på Mattesen kommer vi vist ikke

(tænker jeg, her mens fjernsynsskærmen beretter om at en omgang plat kulturkamp og småborgerlig firehjulstrukket tristesse fortsætter, ufortrødent)